luni, 5 noiembrie 2012

Poezii de clasa 1 clasa a 2 a clasa a 3 a si clasa a 4 a

Poezii pentru copii: poezii de clasa 1, poezii de clasa a 2 a, poezii de clasa a 3 a si poezii de clasa a 4 a pentru scoala. Poeziile scurte, haioase, amuzante si usoare sunt poeziile preferate de elevii claselor mici. La scoala copii citesc poezii frumoase redactate de autori cunoscuti precum: Mihai Eminescu, Tudor Arghezi, Octavian Goga, Otilia Cazimir, George Cosbuc, George Toparceanu, Ana Blandiana, Vasile Alecsandri. Pe internet se pot citi poezii frumoase compuse de elevi in limba engleza, in limba germana, in limba franceza, in limba italiana, in rusa, in ungureste, in japoneaza, in spaniola, in araba si in limba chineza.

Teme de poezii de scoala: poezii despre educatie, copii, eroi, elevi, razboi, anotimpuri, iarna, vara, primavara, toamna, despre Paste, tristete, bunici, 1 decembrie, trandafiri, umbra, univers, inima, fluturi, ingeri, doamna invatatoare sau domnul invatator, oameni, ploaie, scolari, de Craciun, de 1 si 8 Martie, animale, prietenie, legume, frati, joaca si jocuri, halloween, vacante scolare, ganduri, flori, zilele saptamanii, scoala, ziua de nastere, carti, ultima vacanta si despre natura.

Idei de poezii de clasa 1 ( cls I ):  Prima zi de scoala, Familia Mea, Catelul, Jucaria mea preferata, Anotimpurile anului, Invatam Alfabetul

Titluri de poezii de clasa 2 ( cls a II a ): Legumele, Zilele Sptamanii, Animalul de companie, O zi ploioasa, Ziua Mamei

Sugestii de poezii de clasa 3 ( cls a III a): Clipe de Iarna, Copilaria, A venit vacanta, Scoala mea, La Bunici

Teme de poezii de clasa 4 (cls a IV a ),  pentru sfarsitul clasei: Draga mea invatatoare, Scrisoare catre invatatorul meu, Sfarsit de An Scolar, Bine ai venit Vacanta Mare, Adio Clasele Primare

Balada unui greier mic de George Toparceanu

Peste dealuri zgribulite,
Peste tarini zdrentuite,
A venit asa, deodata,
Toamna cea intunecata.

Lunga, slaba si zaluda,
Botezind natura uda
C-un manunchi de ciumafai,
Când se scutura de ciuda,
Imprejurul ei departe
Risipeste-n evantai
Ploi marunte,
Frunze moarte,
Stropi de tina,
Guturai…

Si cum vine de la munte,
Blestemind
Si lacramind,
Toti ciulinii de pe vale

Se pitesc prin vagauni,
Iar macesii de pe cimpuri
O intimpina an cale
Cu grabite plecãciuni…

Doar pe coasta, la urcus,
Din casuta lui de huma
A iesit un greierus,
Negru, mic, muiat în tus
Si pe-aripi pudrat cu bruma:

Cri-cri-cri,
Toamna gri,
Nu credeam c-o sã mai vii
Inainte de Craciun,
Ca puteam si eu s-adun
O graunta cât de mica,
Ca sã nu cer imprumut
La vecina mea furnica,
Fi’ndca nu-mi da niciodata,
Si-apoi umple lumea toata
Ca m-am dus si i-am cerut…
Dar de-acus,
Zise el cu glas sfirsit
Ridicind un piciorus,
Dar de-acus s-a ispravit…

Cri-cri-cri,
Toamna gri,
Tare-s mic si necajit!

Somnoroase paserele de Mihai Eminescu

Somnoroase pasarele
Pe la cuiburi se aduna,

Se ascund in ramurele -

Noapte buna!


Doar izvoarele suspina,

Pe cand codrul negru tace;

Dorm si florile-n gradina -
Dormi in pace!


Trece lebada pe ape

Intre trestii sa se culce -

Fie-ti ingerii aproape,
Somnul dulce!


Peste-a noptii feerie

Se ridica madra luna,

Totu-i vis si armonie -
Noapte buna!


Zdreanta – de Tudor Arghezi

L-ati vãzut cumva pe Zdreanta,
Cel cu ochii de faianta?
E un câine zdrenturos
De flocos, dar e frumos.
Parca-i strans din petice,
Ca sã-l tot impiedice,
Ferfenitele-i atarna
Si pe ochi, pe nara carna,
Si se-ncurca si descurca,
Parca-i scos din calti pe furca.

Are insa o ureche
De pungas fãrã pareche.
Da tarcoale la cotet,
Ciufulit si-asa laiet,
Asteptand un ceas si doua
O gaina sã se oua,
Care canta cotcodace,
Proaspat oul când si-l face.
De când e-n gospodarie
Multe a-nvatat si stie,
Si, pe branci, taras, grabis,
Se strecoara pe furis.
Pune laba, ia cu botul
Si-nghite oul cu totul.

– “Unde-i oul? a-ntrebat
Gospodina. — “L-a mancat!”
“Stai nitel, ca te dezvat
Fara matura si bat.
Te invata mama minte.”
Si i-a dat un ou fierbinte.
Dar decum I-a imbucat,
Zdreanta l-a si lepadat
Si-a-njurat cu un latrat.

Când se uita la gaina,
Cu culcusul lui, vecina,
Zice Zdreanta-n gandul lui
“S-a fãcut a dracului!”

Ce te legeni codrule de Mihai Eminescu

Ce te legeni, codrule,
Fără ploaie, fără vânt,

Cu crengile la pământ?

- De ce nu m-aş legăna,
Dacă trece vremea mea!
Ziua scade, noaptea creşte
Şi frunzişul mi-l răreşte.
Bate vântul frunza-n dungă -
Cântăreţii mi-i alungă;
Bate vântul dintr-o parte -
Iarna-i ici, vara-i departe.
Şi de ce să nu mă plec,
Dacă păsările trec!
Peste vârf de rămurele
Trec în stoluri rândurele,
Ducând gândurile mele
Şi norocul meu cu ele.
Şi se duc pe rând, pe rând,
Zarea lumii-ntunecând,
Şi se duc ca clipele,
Scuturând aripele,
Şi mă lasă pustiit,
Vestejit şi amorţit
Şi cu doru-mi singurel,
De mă-ngân numai cu el!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...